"Han brukar säga att du är dottern vi aldrig fick."

Vilken supermysig helg!

Började i fredags med ett besök hos sjukgymnasten fortsatte med en trevlig lunchdejt och fönstershopping med Carro för att sen gå hem för att fixa och dona lite innan Robin kom hit. Han var supergullig och hade med dig lite oväntade presenter till mig, sånt gillas! Fick en locktång jag dregglar efter huuur länge som helst och reflexer så att jag inte blir påkörd nu i mörkret. Söt han är!
I alla fall, invigde locktången då vi skulle på julbord med mitt jobb. Det gick sådär. Lockarna blev inte riktigt som jag ville och jag har nu ett halvstort brännmärke i pannan. Det är fult och gör ont = oglad Kaj!
Hur som, fast jag såg ut som Tarzan i håret drog vi till julbordet glada. Det var ett jättetrevligt julbord och den kallrökta laxen var fullkomligt gudomlig! Nomnomnom..
Igår vann jag inget på lotteriet. Eller jo, fast nä, Robin vann och jag gick välja. Gav Hasse en neongulmössa han försökte få alla andra att välja för jag hade då fått den juliga burk och gubbformade grillgallerskrapa (nu tänker ni, vad skall du ha en grillgallerskrapa? Han såg ut som en gubbe ju, passar perfekt med mitt gubbtema här hemma. Knivstället, tandpetshållaren, grytunderlägget). I alla fall, jag fick dem av Mikaela, Hasses fru. Dom är bara för fina!

Igår tände jag och Robin ljuset som räknar ner till julafton, kollade på julkalender och hade det mysigt. Åkte sen till huvudstaden för att fira Musse som fyllt år. Deras mormor hade gjort smörgåstårta, nomnomnom! Kvällen spenderades hos Robins farbror där jag lekte med deras söta barn!

Idag åkte jag och jobbade i Kungsängen för att direkt åka till Tungelsta för adventsmys med Robins stora familj. Sillunch, glögg, ischoklad, pepparkakshusbygge och MASSA pyssel. Gjorde egna julkulor, egna små tomtar. Man kunde göra hur mycket som helst och jag blev verkligen fem år gammal igen. Jag älskar sånt där!! Fick textilfärg på mitt linne som jag kunde tvätta där. Kom hem och såg att ett annat linne, mina tights och min bok fått röda fläckar. Jag blev ganska oglad och gjorde mitt bästa för att få bort fläckarna med diskmedel. Tror jag lyckades ganska bra, återstår att se imorgon.

På tal om imorgon börjar jag jobba igen. Skall bli så himla skönt att få tillbaka rutinerna i livet igen. Så nu skall jag sova. Godnatt, bilder kommer imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0