Rob Gardner with friends, if you see this; WE LOVE YOU!

JAG ÄR HEMMA!

Stafetten i söndags gick mindre bra. Carolin bommade en aning jättemycket på första sträckan så jag kunde gå ut utan större press, plockade fyra placeringar. Växlade ut till Sara som plockade tio och så slutade vi på 35de plats. 
   Resultatmässingt har denna helg inte varit så bra, för utom Sara som blev 13de i finalen i D21. Men jag får med mig många, många härliga minnen från denna helg i Umeå!
    Varje gång jag kommer höra Dancing on my on - Robyn, Lovekiller - Darin och Waka waka - Shakira kommer jag tänka på Umeå.
    Varje gång jag går på Ica Maxi<3 kommer jag tänka på Umeå! Nej nej, vi var inte alls på Ica Maxi sju gånger på fyra dagar när vi var uppe i Umeå, nejnej....
   
Fast det roligaste måste ändå vara när vi skulle hem! Flyget hem skulle enligt Sara gå hem 15.30. Så vi åkte väl från TC runt kanske tio över två, och då skulle vi hinna med att;
- Äta på donken.
- Handla godis.
- Packa om våra väskor.
- Tanka hyrbilen.
Och sen såklart det vanliga checka in och skit.
   När klockan var 14.40 hade jag köpt godis, Moa ett par tofflor, Carolin bananer och Sara ätit halva si mat. Där efter fick jag hetsäta, (vilket jag är sjuktbra på måste jag ändå påstå). Vi halvsprang till bilen, Sara körde rally till bensinmacken. Väl där framme insåg vi att vi inte hade någon jävla aning om på vilken sida tanklocket satt på så jag och Carolin öppnade bakdörrarna samtidigt och stack ut huvuderna för att kolla. Detta i smårullande fart. Bör också tilläggas att det är fullt med bilar på bensinmacken, mesta dels orientarere. 
   När vi lokaliserat tanklocket som satt på min sida kom nästa problem, hitta diselpumpen!! När vi åkt några varv fick jag hoppa ut och springa ut och leta. Blev galen då jag inte hittade den men tack Malin och OK Kolmården som var där och visade mig vart den var. Såklart diselpumpen var den med mest kö. Och vi var nu JÄTTEstressade! Slutade med att vi ställde oss på tvären så att vi skulle kunna tanka samtidigt som en annan bil. Alla på bensinmacken sitter nu och garvar åt oss, vi lika så. Pumpen krånglar och jag ser min chans att pressa ner allt jag hade liggandes i bilen som jag inte ville ha med på TC så jag drar ut väskan ur bakluckan, hämtar allt jag har i bilen, pressar och tryckar allt jag kan. Moa kommer och halv får sätta sig på väskan för att vi ska kunna stänga den. Bilen blev tankad, väskan ompackad och vi är redo för att åka vidare till flygplatsen. Nu är det alltså bara dryga halvtimmen, (om ens det!) kvar innan flyget ska gå.
   Sara kör rally, vi kommer till flygplatsen, parkerar bilen. Drar ut alla väskor, springer till bilinlämningen, sen vidare till flygplatsen. Väl där börjar Sara hetsa med våra biljetter i en biljettautomat då jag kollar på avgångarna mot Bromma och upptäcker; "Men vafan, flygen mot Bromma går ju 15.00 och 15.50. Det går inget jävla flyg 15.30!!"
   Jaha, då visade det sig att vårt flyg gick 15.50 och inte 15.30! Skönt tyckte vi då vi nu insåg att vi hade lite mer än en halvtimme på oss nu så vi kunde i lung och ro kissa, checka in, gå igenom kontrollen och Sara kunde också packa om sin väska. Gosh säger jag bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0