Idag är jag glaaaad!

Idag har jag varit med min käre fader på jobbet. Han är tillsynsman i huddinge kommun. Så det var ganska chill.
Så idag har jag varit i paradiset i flera timmar och skyfflat grus på ett flak och sedan åkt ut i skogen med en fyrhjuling och fixat till lite vägar. De ska nämligen bygga om ett lite hus där uppe i skogen så nu har vi jämtat till så de lättare kommer fram.
När vi var och käkade träffade vi några speciella typer. Ett rökande kakmånster som älskade allt man belv tjock av (vilket som syntes ganska väl) och en som hade en skotte på g..

Och på träningen idag blev jag lite rädd. för när jag kom dit fem i sex var det tomt i omklädningsrummet och när klockan slog sex hade det fortfarande inte kommit några! men vid fem-tio över kom Linda och Lina och efter ett tag kom även Karin och då misstänkte jag att resten av familjen Ivarsson var där också, så det skulle iallafall bli nååågra på träning. Och det visade sig att det var rätt många killar som var med faktiskt, dock var det vääääldigt dåligt på tjejfronten.

Sen när jag kom hem berättade pappa att han skulle få sin lön,(som han inte fick igår för att snubbarna på kontoret hade tappat bort papperna om hur många timmar han har jobbat) och inte nog med det så berättade han att han även från första november är heltidsanställd istället för timanställd som han är nu. Och då sa han att jag skulle få pengar till ett par skor som jag blev kär i igår, så mamma förde över pengar så imorgon ska jag åka och handla dom, *lycklig*
Det firade jag med blåbärsoppa och bullar!


*hej jag hade tråkigt en av de gånger pappa pratade i telefon på jobbet*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0