Träffen med en röd cykelhjälm på Biltema..

Efter skolan idag drog jag ner till Biltema för att köpa en miniräknare.
På bussen dit gick en snygg, lång kille i kanske 20-25 års åldern, först av i Brandbergens centrum men sedan gick på igen och fortsatte ner till Ica Maxi.
När vi gick av bussen spanade jag såklart in honom bakifrån för han gick framför mig, och helt plötslogt vände han sig om och kollade ner på mig med ett busigt leende. Jag halvlog tillbaka, gick förbi han och fortsatte mot Biltema.
Självklart blev jag nyfiken på om han skulle till Ica Maxi eller till Biltema så jag kollade bort mot ingången till Maxi men såg han inte så jag trodde först han varit snabb och redan gått in, men sen kollade jag åt andra hållet och där var han! Fortfarande log han de busiga leendet och kollade på mig.
Då fick jag panikkänslor och tänkte "Hjälp, han förföljer mig!"
Väl inne på Biltema sprang jag fort till stället där jag visst miniräknarna låg. Sen kom jag på att nu när jag ändå var nere på Biltema kunde jag lika gärna kolla på tangentbord också.
Så jag frågade en snubbe som jobbade där vart det låg och gick sedan dit. Och när jag står där och kollar ser jag den snygga killen från bussen komma emot mig med en röd cykelhjälm på huvudet!

Han: Ursäkta men du som är kvinna, har du någon spegel? En sminkspegel eller så..?
Jag: Eeh.. Nej tyvärr.
Han: Jaha okej, jag måste se hur jag ser ut i den här.. Ser det bra ut?
Jag: Ehh..Mjah..
Han: Haha, du låter inte så övertygad. Det finns bara den här modellen, fast den finns i blå också.. Kom du måste hjälpa mig!

Eftersom jag är så snäll följde jag med honom till hyllan med cykelhjälmar.

Han: Och nu såg jag att det fanns visst i svart också.
Jag: Svart!
Han: Haha, det lär du mer övertygad om..
Jag: Aaa..
Han: Jaha, och vad ska du köpa då? 
*jag höll upp min minräknare*
Han: Jasså, så du pluggar..
Jag: Japp.
Han: Var har du varit hela mitt liv?!
Jag: Haha!
Han: Vad går du gör linje då?
Jag: Sam-idrott. 
Han: Aa, men det är bra, fortsätt så!
Jag: Mmm..

Sen gick vi på var sin sida av en hylla och på så sätt skiljdes vi..
Jag hade ju faktiskt kunnat hålla konversationen vid liv genom att fråga vad han sysslade och jag skulle nog gjort det om jag inte var sjukt nära en skrattattack som skulle få mig att ramla ner på golvet och dö...
Men om du, snygga kille, på något sätt skulle se det här, HÖR AV DIG! Hahaha

Kommentarer
Postat av: Lollo

Naaaw vilken gullig träff, vrf fråga du inte om hans nummer??:O xD

Kram

2008-11-20 @ 21:57:23
URL: http://lollo08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0